۳۰ راه هوشمندانه برای تغییر و تزئین آپارتمان اجاره ای و قدیمی

تغییر و تزئین آپارتمان اجاره ای و قدیمی
اجاره خانه,  سبک زندگی,  معماری و دکوراسیون

۳۰ راه هوشمندانه برای تغییر و تزئین آپارتمان اجاره ای و قدیمی

لابد دلتان می‌خواهد در خانه‌ی رویایی‌تان زندگی کنید، اما در عوض می‌بینید در یک آپارتمان اجاره‌ای خسته‌کننده ساکن هستید؟ دیوارها زرد شده‌اند، حمام‌ و آشپزخانه یک سرویس اساسی احتیاج دارند، و آپارتمان از ریخت افتاده است. راه چاره چیست؟ چند ترفند و راه هوشمندانه برای تغییر و تزئین آپارتمان اجاره ای و قدیمی!

 

بدیهی‌ است چون بازسازی آپارتمانی که مالک آن نیستید (و از آنجا که دوست دارید ودیعه‌تان را در پایان از صاحبخانه پس بگیرید همچنین سعی می‌کنید خسارتی هم به در و دیوار آن وارد نیاورید) یک امر اختیاری نیست، پس لازم است به فکر تعمیرات زیبایی کوچکی باشید که تاثیر بزرگی به جا می‌گذارند.

با در ذهن داشتن این موضوع، در اینجا ۳۰ راه بهبود امکانات آپارتمان اجاره‌ای برای آنکه حس و حال بهتری به آن ببخشید به شما معرفی می‌شود. صرفا این که قصد ندارید در جایی زندگی کنید به معنی آن نیست که باید از رویای زندگی کردن در جایی آرام و دوست داشتنی دست بکشید.

با سایت جامانا همراه باشید تا این ۳۰ راه هوشمندانه برای تغییر و تزئین آپارتمان اجاره ای و قدیمی را با هم مرور کنیم:

۱. رنگ‌کاری آپارتمان را تغییری اساسی بدهید.

رنگ پر شور تغییر شگرفی در آپارتمان ایجاد می‌کند. از صاحبخانه برای تعمیرات اساسی کامل (اکثرا موافقت خواهند کرد) یا فقط حمام‌ کوچک، یا ورودی‌، که رنگ‌کاری مجدد آن‌ها موقع اسباب کشی آسان خواهد بود اجازه بگیرید.

۲. برای آراستن دیوارها پرده نصب کنید.

اگر نمی‌توانید دیوار را رنگ کنید، یک دیوار پرده‌ای درست کنید تا فضا را با کمی رنگ بهبود ببخشید.

مطلب مرتبط: ۱۱ توصیه برای اجاره‌ آپارتمان در تهران که باید بدانید

۳. برای سرگرمی رنگ چوب استفاده کنید.

برای افزودن کمی جذابیت به آپارتمان اجاره‌ای خود از رنگ چوب بر روی دیوار یا در استفاده کنید. این کار به طرز ویژه‌ای در آشپزخانه‌ها یا اتاق بچه‌ها جواب می‌دهد.

۴.برای تغییر و تزئین آپارتمان آیینه ها را لحاظ کنید

استفاده از آینه برای افزایش فضا راه فوق‌العاده‌ای است، و آن‌ها همچنین چشم را به نحوی فریب می‌دهند که فکر کند فضا از آنچه هست بزرگتر به نظر می‌رسد، که این می‌تواند برای یک آپارتمان حیاتی باشد.

۵. دستگیره‌ها و کلون درب‌ها را عوض کنید.

برای درب‌ها و کابینت‌های جدید آپارتمان اجاره‌ای سرمایه‌گذاری نکنید، فقط دستگیره‌ها را عوض کنید. دستگیره‌های جدید می‌توانند همه چیز را تغییر دهند، و شما می‌توانید حتی خودتان کار نصب آن‌ها را انجام دهید.

مطلب مرتبط: ۱۰ چیز که باید قبل از اجاره آپارتمان بدانید

۶. چراغ‌هایی را که از قبل وجود داشته‌اند نوسازی کنید.

آیا هر بار که به چراغ‌های خانه‌تان نگاه می‌کنید چندشتان می‌شود؟ چراغ‌های جدید نخرید، فقط آنچه را از قبل وجود دارد مجددا رنگ کنید، و با این کار روح تازه‌ای به فضای خانه بیفزایید.

۷.برای تغییر و تزئین آپارتمان آثار هنری دست‌ساز درست کنید.

آیا نمی‌توانید آپارتمان‌تان را رنگ کنید؟ یک پرده‌ی نقاشی بزرگ بخرید و هر نوع رنگی که دلتان می‌خواهد به آن بزنید. این راهی ارزان برای افزودن دوز بالایی از زنگ به فضای موجود در منزل‌تان است.

۸. نمی‌توانید کاغذ دیواری نصب کنید؟ قابش کنید.

نمی‌توانید کاغذدیواری نصب کنید؟ به جای نصب کاغذ دیواری در کل یک اتاق، فقط به قاب کردن کاغذ دیواری فکر کنید. همچنین می‌توانید یک سری سه یا شش تایی درست کنید و دیوار را با آن‌ها بپوشانید، که تاثیر فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

مطلب مرتبط:۱۵ توصیه برای افزایش درآمد از اجاره منزل یا مغازه

۹. برای تغییر و تزئین آپارتمان از رنگ شاخص استفاده کنید.

به جای رنگ کردن کل یک اتاق، فقط یک دیوار شاخص را رنگ کنید که جلوه‌ی بسیار بزرگی خواهد داشت. به رنگ‌های اصلی مانند آلبالویی یا آبی تیفانی فکر کنید.

۱۰. مخزن‌هایی را انتخاب کنید که ظاهر قشنگی هم دارند.

به دنبال مخزن‌هایی باشید که به لحاظ بصری هم چشم‌نواز باشند مانند سبدهای دست‌ساز برای ذخیره‌ی مجله‌ها و کتاب‌ها، یا صندوقچه‌هایی که می‌توانید آن‌ها را با هرچیزی از لباس‌هایی که فصل‌شان نیست گرفته تا لحاف پر کنید.

۱۱. با پرده نقاط بد منظره را بپوشانید.

اگر آپارتمان اجاره‌ای شما پر از سوراخ سنبه‌های زشت و بد شکل است، می توانید پرده‌هایی تا کف زمین در جلوی پنجره‌ها نصب کنید تا آنچه آنجا هست را بپوشانند.

12. پوشش‌های رادیاتور دوست شما هستند.

رادیاتورهای قدیمی می‌توانند به لحاظ بصری آزاردهنده باشند. به جای رنگ‌کاری مجدد (که به آن راحتی ها که فکر می‌کنید نیست) یک پوشش رادیاتور روی آن‌ها بگذارید که آن قسمت را به قفسه‌ای برای گذاشتن کتاب‌ها و قاب‌عکس‌ها نیز تبدیل می‌کند.

مطلب مرتبط: ۲۰ توصیه‌ کاربردی برای اسباب کشی آسان‌ تر و بهتر

۱۳. قفسه‌های دیواری خود را نصب کنید.

برای مقابله با مشکل قدیمی کمبود جا برای ذخیره در آپارتمان اجاره‌ای خود قفسه‌های دیواری نصب کنید. نه تنها قفسه‌های دیواری جای بسیار خوبی برای نگهداری کتاب و خرت و پرت هستند، بلکه می‌توانید آن‌ها را تزئین و به لحاظ بصری زیبا کنید.

۱۴. با استفاده‌ از دیواره‌ها فضا را از نو تعریف کنید.

برای تقسیم کردن فضا از دیواره‌ها یا پارتیشن‌ها استفاده کنید، بالاخص در یک آپارتمان کوچک تک اتاقه یا یک اتاق زیرشیروانی بزرگ، یا حتی برای پنهان کردن وسایل در پشت آن.

۱۵. برای تغییر و تزئین آپارتمان از کاغذ دیواری موقت استفاده کنید.

باور بکنید یا نه کاغذ دیواری‌های موقت عالی فراوانند (و قیمت معقول و نصب راحتی دارند). از این گنجینه‌ی تزئیناتی استفاده کنید و آن را هر جایی از دیوار شاخص گرفته، تا حمام، یا حتی داخل کشوهای آشپزخانه نصب کنید.

۱۶. عکس‌برگردان‌ها و پوسترها گزینه‌ای دیگر هستند.

بهسازی دیگری که می‌توان به آن فکر کرد آن است که به جای آویختن و نصب آثار هنری به عکس‌برگردان‌ها و تکه‌دوزی‌ها توجه کنیم. خوبی این کار آن است که لازم نیست برای استفاده از آن‌ها دیوارها را سوراخ کنیم.

۱۷. خودتان سیستم روشنایی از کف اتاق را راه بیندازید.

آیا در آپارتمان اجاره‌ای خود مشکل نور شدید دارید؟ روشنایی و لامپ‌های کف اتاق را انتخاب کنید که می‌توانید خودتان آن‌ها را در فضای مناسب تعبیه کنید، بنابراین هیچ وقت مجبور نیستید دوباره‌ آن چراغ‌های وحشتناک بالای سرتان را روشن کنید.

۱۸. روی وسایلی سرمایه‌گذاری کنید که دوست‌شان دارید (و برای همیشه آن‌ها را می‌خواهید).

جایی که هنگام زندگی در خانه‌ی مستاجری می‌توانید روی آن سرمایه‌گذاری کنید روی مبلمانی است که می‌دانید برای همیشه آن‌ها را دوست خواهید داشت. شما آن وسایل بی‌نظیر را نگه خواهید داشت فارغ از این که در چه جایی زندگی می‌کنید.

۱۹. برای تغییر و تزئین آپارتمان لوازم داخل حمام را جدید کنید.

آیا به خاطر نورپردازی ضعیف و بد در حمام‌تان که همیشه به آن ظاهری ترسناک می‌دهد رنج می‌برید؟ اگر قرار است یکی از لوازم نورپردازی را در منزل اجاره‌ای خود عوض کنید، بگذارید آن مورد همین لامپ داخل حمام باشد.

۲۰. از لوازم و ویژگی های تزئینی زیاد استفاده کنید.

قالی‌های بافته شده، تعداد زیادی از بالش‌های نرم و خوشرنگ، و انداختن پتوهای زیاد روی تخت، مقدار زیادی به فضا اضافه خواهد کرد و باعث می‌شود بسیار دنج‌تر به نظر برسد.

۲۱. اگر نمی‌توانید دیوارها را رنگ کنید، چند وسیله را رنگ کنید!

ناتوانی در رنگ کردن یکی از بزرگترین رنجش‌هایی است که مستاجران از آن گله دارند. به جای آن، با رنگ کردن اثاثیه، هر چیزی از صندلی گرفته تا گنجه، نفس تازه‌ای به فضا بدمید. این نوسازی شور و نشاط زیادی به فضای خانه‌ی شما خواهد بخشید.

۲۲. ابزار تاجی اضافه کنید.

از طریق اضافه کردن ابزار تاجی(هر نوع ابزاری که به‌صورت تاج یا عضو تمام‌کننده‌ سازه به‌کار می‌رود) مقدار مناسبی زیبایی به فضای آپارتمان اجاره‌ای خود بیفزایید. در کمال تعجب این بهسازی ارزانی به شمار می‌رود. هر وقت هم که قصد اسباب کشی داشته باشید،‌ جابجایی آن‌ها آسان است.

۲۳. به جای سرویس کامل حمام و آشپزخانه شیرآلات را عوض کنید.

به جای سرمایه‌گذاری کردن در یک نوسازی کامل آشپزخانه و حمام، فقط شیرآلات را نو کنید تا به خانه رنگ و روی تازه‌ای را که نیاز دارد ببخشید.

۲۴. هرجا که می‌توانید گل و گیاه بگذارید.

گل‌ها، گیاهان پشت پنجره، و ارکیده در اینجا و آنجا – گل و گیاه تفاوت شگرفی در فضای خسته‌ی خانه‌ی اجاره‌ای شما ایجاد خواهند کرد.

۲۵. به دنبال اثاثیه‌ای با رنگ‌های چشم‌نواز باشید.

با اضافه کردن اثاثیه و مبلمانی که رنگ روشن و هویتی بزرگ دارند – مانند یک صندلی فوکسیه یا یک میز قرمز لاکی – رنگ برجسته‌ای به فضا بیفزایید.

۲۶. عکس‌های خانوادگی تغییرات اساسی ایجاد می‌کنند.

با دم دست داشتن تعداد زیادی از عکس‌های خانوادگی به منزل اجاره‌ای خود احساس گرم‌تر و خانوادگی‌تری ببخشید. آن‌ها را در قاب‌های تزئینی آویزان کنید یا به فکر ایجاد یک دیوار گالری باشید که این عکس‌ها را در بین سایر لوازم تزئینی جای می‌دهد.

۲۷. از تارکننده‌ها استفاده کنید تا نورپردازی فوری بهتری ایجاد کنید.

یکی از بهسازی‌های آسان که تفاوت‌ بسیار زیادی ایجاد خواهد کرد عوض کردن کلیدهای برق با تارکننده‌ها است. هر چیزی، حتی آپارتمان‌های اجاره‌ای ساده نیز از جهت نورپردازی وضعیت بهتری پیدا خواهند کرد.

۲۸. روی کف‌پوش‌های چرک‌تاب و تیره قالیچه پهن کنید.

آیا با کفپوش‌های چوبی که نیاز جدی به ترمیم دارند، یا حتی بدتر از آن، فرش و موکت کیپ تا کیپ به تنگ آمده‌اید؟ نترسید از این که روی آن‌ها قالیچه‌هایی پهن کنید.

۲۹. تکیه دادن قاب عکس‌ها به دیوار.

آیا نگران آویختن قاب عکس‌ها به دیوار هستید؟ آن‌ها را به دیوار تکیه دهید. می‌توانید آن‌ها را در انتهای میز یا تختخواب بگذارید، یا حتی یک اثر هنری با ابعاد بزرگ را روی زمین در اتاق نشیمن خود بگذارید.

۳۰. آنچه را کار نمی‌کند انبار کنید.

به جای آنکه سعی کنید تمام اثاثیه‌ای را که دارید در آپارتمان اجاره‌ای‌تان بچپانید، به فکر انبار کردن وسایلی باشید که خیلی با فضای خانه جور نیستند.

  • دپارتمان تولید محتوا جامانا-منبع: stylecaster

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *